Pavel Zingan. Nissan Qashqai - "Mașina electrică" cu autonomie nelimitată

Pavel Zingan. Nissan Qashqai - "Mașina electrică" cu autonomie nelimitată

sursa Pavel Zingan

Când îmi împărtășeam impresiile după test drive-ul Nissan Qashqai e-Power Hybrid, l-am numit spontan «mașina electrică pentru cei care au dubii», și schița textului mi-a venit imediat în cap.

Eco Chișinău pentru Qashqai e-Power

Când fac un test-drive, mă gândesc mereu la fotografii cu automobilul și la locurile potrivite pentru a-l filma. Când mi-au spus că Qashqai este "electric", am decis imediat unde vreau să fotografiez mașina.

Deși am trăit aproape 60 de ani în Chișinău, nu a trecut încă o lună de când am descoperit un sector nou al orașului.

Ce vă vine în minte când auziți: ,,Rîșcani de jos”? Recent, sunt adesea pus în situația de a explica unde m-am mutat.  Când spun ,,Rîșcani de jos”, 99% dintre oameni reacționează: «А! Parcul Afgan, Dimo, Parcul de la Rîșcani, care separă Rîșcani de Ciocana». Nimeni nu își amintește. Iar când încep să explic ce am în vedere și nu își pot aminti, îi informez că există încă un fragment al Rîșcani de jos, Parcul Boris Glavan, cu un mic lac în centrul său.

L-am rugat în mod special pe fotograful meu, să facă câteva fotografii ale parcului, pe lângă cele ale mașinii. Mai precis, ale celor două parcuri, care sunt conectate.

Acest mic sector este situat chiar mai jos de strada Dimo. Nimeni nu vine aici în mod special. Și este în zadar.

Este un colț de rai în Chișinău. Mai ales că ambele parcuri au fost complet renovate. Aleile și băncile sunt impecabile, la fel și gazonul verde. Între timp, eu încă povestesc la toată lumea despre această zonă. O astfel de varietate de copaci, pornind de la pinii mei preferați, e greu de găsit. Chiar mi-ar plăcea să găsesc un botanist care să îmi numească toți copacii; e rușinos să admiri un copac și să nu știi cum se numește.

Există un detaliu care m-a impresionat cu adevărat. Au amenajat în jurul lacului o pistă de alergare TARTAN. Adică un acoperiș care se îndoaie ușor când alergi pe el. Nu am văzut astfel de piste nici măcar în parcul din Amsterdam, când mă uitam la sutele de alergători.

Cum se schimbă Chișinăul! Cu semn de exclamare. Aici am venit să fotografiez Qashqai e-Power. Uitați-vă la fotografii.

Nissan Qashqai

De ce "Mașina electrică" cu autonomie nelimitată”?

Din ce motive nu trecem încă la mașini electrice?

Fiabilitate? Îmi amintesc cât de speriate erau toate cutiile de viteză automată inițiale, care erau cu adevărat foarte sensibile...

Nu, în fiabilitatea mașinilor electrice au început să creadă aproape toți. Acestea au mult mai puține noduri care pot să se strice. Nu există nici cutia de viteze. Motorul, din punct de vedere ingineresc, este mult mai simplu decât un motor cu combustie internă. Și nu este nevoie să schimbi uleiul. Frânarea este construită diferit. Există un mit că mașinile electrice nu au saboti de frână. Nu, există, doar că datorită frânării active a motorului electric, ele sunt practic nefolosite. Doar în timpul frânării active sau de urgență. Deci, sabotii de frână trebuie schimbați la mașinile electrice, dar mult mai rar decât la mașinile tradiționale.

În general, este mult mai bine decât la mașinile cu motoare cu combustie internă, mai ales dacă îți amintești și despre dinamica accelerației unui motor electric - nu există niciun moment de "scurgere" după apăsarea pedalei, ceea ce poți simți chiar și la mașinile pe benzină sau diesel foarte puternice.

Deci, care este obiecția rămasă împotriva mașinilor electrice?

Doar un lucru, sau mai exact un grup de obiecții. „Nu am unde să îmi încarc mașina noaptea”. „Nu vreau să aștept până când mașina se încarcă”. „Îmi place să conduc pe distanțe lungi, unde voi căuta stații de încărcare pe drum? Nu vreau să risc să ajung în situația în care nu le voi găsi”.

Dar ce dacă vă spun că Nissan Qashqai e-Power este răspunsul la toate aceste întrebări?

Ce este e-Power?

Așadar, ce este e-Power? Noul Nissan Qashqai este aproape 100% o mașină electrică cu un motor foarte puternic pentru această clasă de mașini. 190 de cai putere. Accelerare la 100 de kilometri în 7,9 secunde.

Qashqai e-Power are o diferență majoră față de mașinile electrice care necesită o stație de încărcare. Are un mic motor pe benzină. Nu pune în mișcare roțile, nu este conectat la cutia de viteze (deoarece nu există!). Rolul acestui mic motor este unul – să încarce bateria care alimentează motorul electric al acestei mașini în timp ce rulează.

Prin urmare, consumul de combustibil în regim urban pentru Qashqai e-Power este de doar 5,4 litri la 100 de kilometri. În afara orașului, consumul poate crește la aproximativ 6 litri, deoarece nu există un regim frecvent de frânare de la care bateria se încarcă și ea. Qashqai e-Power este o mașină clasică pentru oraș. Compactă pe dinafară, destul de spațioasă în interior.

Qashqai e-Power are două moduri de condus. Unul dintre ele, butonul EV, este simplu. Este trecerea la electricitate „pură”. Motorul dvs. pe benzină în acest mod nu se va mai porni niciodată. Nu veți putea merge foarte departe, dar puteți  trece printr-un parc urban sau o zonă pietonală în acest mod.

Al doilea mod este "ciudat", deși te obișnuiești repede cu el. Se numește e-Pedal și poate fi activat sau dezactivat.

Când acest mod este activat, conduci mașina DOAR cu o singură pedala. Aceeași pedală pentru accelerație și frânare. Apași pedala – mașina accelerează. O lași – frânează. Frânează cu adevărat, se aprind "stopurile", lucru care, se reflectă și pe monitorul de control al mașinii, care este mereu în fața ta. În același timp, dacă apeși pedala de frână obișnuită, aceasta va funcționa. Dar, odată obișnuit, chiar poți conduce mașina cu o singură pedală. În același timp, nu uita, de fiecare dată când nu mai apeși pedala de accelerație, generatorul se încarcă.

Caracteristicile lui Qashqai e-Power

O să enumăr "lista" cu ceea ce a reușit să îmi atragă atenția. Patru camere cu vizualizare panoramică de 360 de grade. Există o opțiune extraordinară - când parchezi, poți ajusta camera astfel încât să se concentreze pe roata care va fi alături de bordură. Aceasta este o problemă constantă. Aici, pur și simplu redirecționezi camera și uimești pe toți cu precizia ta la milimetru.

Să continuăm. CarPlay wireless. Ecranul mașinii se transformă instantaneu în ecranul telefonului tău. Proiecție head-up display pe parbriz. Tabloul de bord digital și ecranul sistemului audio, ambele de 12,5 inch. Faruri LED adaptative, tip matrice. Sistem de frânare automată care funcționează atât la mers înainte, cât și la mers înapoi. Sistem activ de menținere a direcției în banda de circulație. Încărcător wireless pentru telefon. Conectarea mașinii la aplicația mobilă Nissan Connect, ce oferă o multitudine de funcții. Încălzire pentru volan și parbriz.

Despre 190 de cai putere și accelerare de 7,9 sec/100 km am vorbit deja.

Prețul mașinii în versiunea e-Power este de 34900 – 39900 euro. Am testat în mod concret o mașină de 36900 euro.

Părerea mea?

Acum o să mi-o exprim într-un mod puțin filosofic.

"Odată cu înaintarea în vârstă, ne opunem tot mai mult schimbărilor. În special schimbărilor spre bine."

Această frază paradoxală la prima vedere a fost spusă de scriitorul meu american preferat, John Steinbeck.

Când am citit-o la douăzeci de ani, am considerat-o stupidă. Dar, devenind mai în vârstă, am început să observ această regulă și la mine.

Un exemplu simplu. Am închiriat un apartament pe Lev Tolstoi timp de zece ani. Centrul orașului. Un astfel de intersectie încât sirenele ambulanței sau ale poliției se aud la fiecare două-trei minute. Vederea de pe al optulea etaj, desigur, către apus, dar și către casele prăbușite din curți, pe care mai bine să nu te uiți.

Timp de zece ani nu m-am gândit să-mi schimb apartamentul. Și aici e în regulă. Dar recent ceva a făcut clic și m-am întrebat: "De ce să nu-mi schimb viața? Dacă oricum închiriez un apartament, de ce să nu o fac în alt loc?"

Acum mă trezesc din cauza faptului că "aspersorul" începe să șușotească pe gazonul de sub fereastră și să pulverizeze stropi de apă peste iarba smarald (poza unde stau eu - este în curtea casei). Până la lac trebuie să alerg de la poartă - 48 de secunde, am cronometrat. La lac - liniște, pini și o alee pentru alergare.

De ce vă spun toate astea?

Care au fost scuzele pentru a nu face trecerea la "electric"? Corect! Faptul că trebuie încărcat. Încă te îndoiești? Atunci încearcă Nissan Qashqai e-Power. Nu trebuie să-l încarci. Umple rezervorul cu benzină și condu "electric" oriunde dorești, fără griji.

www.nissan.md

Noutăți asemanatoare

17.09.2024
GEELY și-a prezentat cea mai recentă mașină electrică, GEELY EX5 2025, în Germania. Ca parte a strategiei GEELY de a se extinde pe piețele internaționale, EX5 combină tehnologia avansată cu expe...
05.09.2024
Noul Ford Kuga Titanium și-a schimbat fața. Faruri și grilă noi, bară de protecție nouă și "look" decisiv sever – plus 10 pentru carismă! 25 de inci pentru doi - planșa de bord în 1...
04.09.2024
Află mai multe despre prezentarea dedicată modelelor de top: Volvo EX90 complet electric și o nouă versiune a modelului Volvo XC90. Fiți alături de noi la prezentarea 90/90 Day pe 4 septembrie, la...
29.07.2024
Dacia Sandero continuă să fie un jucător major pe piața europeană a autoturismelor noi. Hatchback-ul produs la Mioveni este lider european absolut al pieței auto, cu vânzări de 143.596 de e...
02.07.2024
DAAC Hermes S.A. a obținut Certificatul de Credibilitate pentru cel mai onest contribuabil în cadrul Galei Contribuabilului Onest 2024, organizată de Serviciul Fiscal de Stat al Republicii Moldo...